Blog

Repatriere decedați Franța. Durată, costuri și acte necesare

Sebastian Kirilă
1.12.22
timp de citire, 5 min
Repatriere decedați Franța. Durată, costuri și acte necesare
Sari la capitol

Repatrierea decedaților este un proces costisitor și care necesită ajutor profesional. De aceea, firmele de servicii funerare acoperă un număr mare de proceduri aferente. În cazul transportului internațional pentru decedați din Franța, de exemplu, durata și costurile serviciului pot varia. Când vine vorba despre călătorii planificate sau spontane, în interes de serviciu sau personal, oamenii nu iau în calcul scenarii mai puțin plăcute. De exemplu, posibilitatea decesului pe teritoriul altei țări. Nu își fac griji pentru că știu că nu suferă de probleme de sănătate. Însă decesul poate să apară din mai multe cauze.În articolul de față, vom discuta despre transportul funerar din Franța și tot ce este necesar pentru repatrierea decedaților din spațiul european.Cât durează repatrierea decedaților din Franța.Luând în calcul distanța, durata procedurii de repatriere în cazul decesului în Franța poate începe de la 2 zile. Durata depinde de zona în care se află defunctul. Așadar, cu cât distanța este mai mică, cu atât transportul se face mai rapid. Totuși, durata poate fi prelungită în funcție de mai mulți factori. De exemplu, restricții sau condiții neprielnice privind traficul rutier.De asemenea, decesele anchetate de către organele abilitate pot amâna transportul funerar din Franța. Iată în ce condiții poate crește durata repatrierii:

  • În cazul unui accident rutier, indiferent de culpa decedatului;
  • În cazul unui accident la locul de muncă;
  • În condiții suicidale sau de ucidere;
  • În caz de calamități naturale.

Așadar, până când firma de transport funerar nu obține documentația care atestă posibilitatea preluării trupului, repatrierea nu se poate realiza.

Acte necesare pentru transport internațional decedați din Franța

Pe lângă necesitatea ajutorului profesional pentru repatriere, firmele de servicii funerare oferă avantajul obținerii tuturor actelor necesare pentru procedura de transport. Cu alte cuvinte, toate documentele necesare repatrierii și înhumării sunt preluate de către delegații firmei de pompe funebre.Iar înainte de a demara repatrierea din Franța, ei au nevoie de:

  • Certificatul de naștere al defunctului;
  • Certificatul de căsătorie, dacă este cazul;
  • Domiciliul din Franța, dacă este cazul;
  • Livretul militar, după caz.

Ulterior, firma de repatrieri obține următoarele acte:

  • Certificatul constatator de deces eliberat de medicul legist sau spital;
  • Certificatul non-contagios;
  • Certificatul de deces francez și plurilingv;
  • Pașaportul mortuar.

Cu ajutorul documentelor menționate anterior se pot obține Certificatul de deces alături de adeverința de înhumare. Totuși, în cazul în care Ambasada României în Franța este anunțată de decesul cetățeanului, certificatul de deces poate fi eliberat și preluat de delegați pentru întoarcerea în țară.De asemenea, există posibilitatea incinerării defunctului pe teritoriul Franței, dacă familia și-a dat acordul sau era dorința defunctului. În acest caz, nu este nevoie de obținerea pașaportului mortuar.

Costurile repatrierii din Franța și cum obții ajutor de înmormântare

După cum spuneam la începutul articolului, costurile repatrierii sunt mult mai mari în comparație cu decesul pe teritoriul țării natale. Iar prețul pe care apropiații defunctului trebuie să îl achite într-un timp scurt poate fi o provocare.Fiecare firmă de servicii funerare propune o ofertă de preț, iar astfel costurile pot fi diferite. Totuși, distanța parcursă de către firma de repatrieri influențează prețul final. De exemplu, repatrierea din Irlanda este mai costisitoare decât transportul funerar din Franța, întrucât distanța este mai mare.Iar pentru a putea acoperi o parte din suma pentru înhumare, există posibilitatea obținerii ajutorului de înmormântare. El se acordă pentru persoanele înregistrare la sistemul public de pensii, în cazul în care defunctul era asigurat sau pensionar. Dar există posibilitatea acordării ajutorului în cazul în care una din rudele defunctului este asigurată sau beneficiază de pensie.Iată ce acte sunt necesare pentru obținerea ajutorului de înmormântare:

  • Certificatul de deces în copie și original;
  • Cerere tip pentru acordarea ajutorului de înmormântare;
  • Actul de identitate al solicitantului, în copie și original;
  • Documente care atestă achitarea plăților pentru înhumare, înregistrate pe numele solicitantului;
  • Acte care atestă legătura sau rudenia solicitantului cu defunctul (certificat de căsătorie, certificat de adopție, livret de familie).

Kirilă Funerar oferă servicii complete pentru repatrierea decedaților, pentru ca cei dragi să conducă răposatul pe ultimul drum. Pentru mai multe detalii și oferte de servicii funerare, nu ezita să ne contactezi.

Suntem alături de tine în momentele de cumpănă

Suntem alături de tine în momentele dificile ale pierderii unei persoane dragi. De aceea, oferim o gamă completă de servicii funerare, de la repatrierea celor decedați până la organizarea ceremoniilor religioase.