Blog
Repatriere decedați Franța - durată, costuri și acte necesare

Repatriere decedați Franța - durată, costuri și acte necesare

Sebastian Kirilă
Sebastian Kirilă
Fondator
1.12.22
timp de citire, 5 min
Sebastian Kirilă
Fondator
1.12.22
timp de citire, 5 min
Repatriere decedați Franța - durată, costuri și acte necesare
Sari la capitol

Repatrierea decedaților este un proces costisitor și care necesită ajutor profesional. De aceea, firmele de repatriere decedați acoperă un număr mare de proceduri aferente. Aceste firme se ocupă de toate etapele necesare: de la obținerea documentelor legale, până la transportul în condiții conforme cu legislația internațională.

În cazul repatrierii decedaților din Franța, de exemplu, durata și costurile serviciului pot varia în funcție de mai mulți factori precum zona geografică, circumstanțele decesului, timpul necesar obținerii actelor, dar și opțiunile dorite de familie (înhumare sau incinerare, transport rutier sau aerian etc.).

În acest articol, vom discuta despre transportul funerar din Franța și tot ce este necesar pentru repatrierea decedaților din spațiul european.

Cât durează repatrierea decedaților din Franța

Luând în calcul distanța, durata procedurii de repatriere în cazul decesului în Franța poate începe de la două zile. Durata exactă depinde de zona în care se află defunctul. Cu cât distanța este mai mică, cu atât transportul se poate realiza mai rapid. Totuși, procedura poate fi întârziată din cauza mai multor factori.

De exemplu, pot interveni restricții de trafic sau condiții meteorologice nefavorabile. De asemenea, în cazurile în care decesul este anchetat de autoritățile competente, transportul funerar poate fi amânat.

Durata procesului de repatriere poate crește și în cazul unui accident rutier, indiferent de culpa decedatului, în cazul unui accident la locul de muncă, în condiții suicidale sau de omucidere și în cazul unor calamități naturale.

Până când firma de transport funerar nu obține toate documentele necesare care atestă posibilitatea preluării trupului, repatrierea nu poate avea loc.

Acte necesare pentru transport internațional decedați din Franța

Pe lângă necesitatea ajutorului profesional, firmele de servicii funerare oferă avantajul obținerii tuturor actelor necesare pentru procedura de transport.

Cu alte cuvinte, toate documentele pentru repatriere și înmormântare sunt preluate de către agenții firmei de pompe funebre. Înainte de a demara repatrierea din Franța, aceștia au nevoie de Certificatul de naștere al defunctului, Certificatul de căsătorie, dacă este cazul și de actul de identitate al acestuia.

Ulterior, firma de repatrieri obține din țara în care a avut loc decesul Certificatul constatator de deces, eliberat de medicul legist sau de spital, Certificatul non-contagios, Certificatul de deces francez și plurilingv, Autorizația de închidere a sicriului și Pașaportul mortuar.

Cu ajutorul acestor documente se poate obține adeverința de înhumare din România, necesară pentru înmormântare.

Există și varianta incinerării în Franța, dacă familia și-a dat acordul sau dacă a fost dorința exprimată în prealabil de către defunct. În acest caz, nu mai este necesar Pașaportul mortuar.

Costurile repatrierii din Franța și ajutorul de înmormântare

După cum menționam la începutul articolului, costurile repatrierii sunt semnificativ mai mari comparativ cu decesul pe teritoriul țării natale. Suma pe care familia trebuie să o achite poate fi considerabilă, mai ales într-un interval scurt de timp. Fiecare firmă de servicii funerare practică tarife diferite, în funcție de serviciile oferite.

Un factor major care influențează costul este distanța parcursă. De exemplu, repatrierea din Irlanda implică cheltuieli mai mari decât cea din Franța, tocmai din cauza distanței mai lungi.

Pentru a acoperi o parte din aceste cheltuieli, se poate solicita ajutorul de înmormântare. Acesta se acordă dacă defunctul era asigurat sau pensionar în sistemul public de pensii din România. De asemenea, poate fi acordat dacă o rudă apropiată este asigurată sau beneficiază de pensie.

Actele necesare pentru obținerea ajutorului de înmormântare sunt Certificatul de deces (copie și original), cererea tip pentru acordarea ajutorului, Actul de identitate al solicitantului (copie și original), documentele care atestă plata cheltuielilor de înmormântare, pe numele solicitantului, documente care atestă gradul de rudenie cu defunctul.

Kirilă Funerar oferă servicii complete pentru repatriere decedați Franța, astfel încât familia să poată conduce persoana dragă pe ultimul drum cu demnitate și respect. Pentru mai multe detalii și oferte personalizate, nu ezita să ne contactezi.

Suntem alături de tine în momentele de cumpănă

Suntem alături de tine în momentele dificile ale pierderii unei persoane dragi. De aceea, oferim o gamă completă de servicii funerare, de la repatrierea celor decedați până la organizarea ceremoniilor religioase.

Designed and built by Stega Creative